- One Day
( Mob Records )

Baggy Bukaddor - V.I.P. Tim Fischbeck remixes
( Sonic City )

Beat-root - Look closely / Down to the nightclub
( Cone records )

Nový Uk label Cone Records konečně vydal svůj první počin na oficiálním releasu. Promo bylo v oběhu od podzimu minulého roku, bylo ale k sehnání jen na americkém kontinentu. Oficiální release má již řádnou distribuci a tak si tuhle breakbeatovou pecku mohou koupit i našinci. Ano, jedná se skutečně o vydařený vinyl. Rex Preston aka Beat-root nám zde nabízí dva zcela odlišné tracky. A strana s názvem Look closely (original mix) je progresivní temná záležitost s bohatou zvukovou stavbou a řádně našláplou rytmikou. Track má dlouhé atmosférické intro po kterém se rozjede výborný nuskool "dirty" breakbeat. Skladba působí celkem monotóně a o zábavu se zde stará syntetická basová linka a vokálový sampl, který se v několika momentech vynoří z temného zvuku desky. Pro dje vyznávající v breakbeatu temný zvuk jednoznačně užitečná skladba. Na straně B se nachází track Down to the nightclub (Little Fella' mix), který je už čistě taneční záležitostí připomínající starší produkci Plump djs. Jedná se o track s hitovými ambicemi který je postaven na několika kytarových loopech které se na sebe neustále nabalují a doplňují. Skladba má rovnější beat a funky basu. Celkově působí B strana značně energicky a oldschoolově. Ke konci se přidá acidový motiv který skladbu posouvá do kategorie tajných zbraní ve vašem dj bagu.

Nubreed & Luke Chable - One Day
( Mob Records )

Australští progresivní géniové Nubreed vydávají první samostatný singl z jejich loňského alba "Original" vydaného u Mob Records. Singl vychází jako doublepack - remixů se ujala čistě australská sestava ve složení Poxymusic, Luke Chable a Dirty 4's (což jsou Nubreed v jejich progresive housovém pseudonymu). Disk 1 obsahuje na A straně originál což je příjemná breaková zpívánka s klasickým Nubreed rukopisem. Sympatické gesto pro dje vyznávající progresivní model je zařazení dub verze na druhou polovinu A strany. Na B straně se nachází remix od Poxymusic. Ken Cloud a Pocket opět dokázali proč jsou jedni z nejuznávanějších breakbeatových producentů současnosti, jejich verze skladby One day je výbornou ukázkou toho jak si vzít z originálu to nejlepší ( v tomto případě kousek vokálu a hlavní melodii ) úplně to překopat a přidat svůj klasický taneční našláplý beat a množství analogových zvuků, kterými jsou Poxymusic pověstní. Kapitola sama pro sebe je breakdown ve kterém na chvíli uslyšíme i hiphopovou rytmiku - což není v dnešní době už nic nového nicméně Poxymusic dokázali tento prvek použít originálně a po svém. Na disku 2 najdeme na A straně remix od Luka Chabla. Chable tentokrát zůstal poměrně věrný originálu, hlavní motiv skladby i vokál zůstal víceméně stejný, změněna byla rytmika do jeho klasického "neidentifikovatelného" stylu s množstvím pekusivních zvuků a dlouhých nájezdů. Na B straně se nachází rovný remix od Dirty 4's. Kromě rovného beatu byla přidána nová basa a několik atmosférických zvuků díky nimž dostává tento remix deepový feeling. Celkově se jedná o velice kvalitní doublepack a Nubreed opět potvrdili svoje kvality.

( Sonic City )

Na tomto vinylu nám pán jménem Tim Fishbeck nabízí dva remixy. Nevím jestli je Tim Fishbeck němec, nicméně z této desky a především z break remixu nacházejícího se na A straně je německý zvuk dost cítit. Jedná se o dost našláplý breakbeat s poměrně jednoduchou nicméně na tanečním parketu dobře fungující strukturou. Tracku vévodí ženský hlas který nám celou desku vypráví průběh jakési párty přičemž hlavně V.I.P. musí být podle ní dost divoké místo..) Syntetická a hodně výrazná basová linka dodává skladbě ten správný groove a úderná rytmika žene vše svižně kupředu. Jedná se určitě o peak-time desku která především na velkém zvuku předvede svou sílu. Na B straně se nachází 4/4 remix který bych charakterizoval jako průměrný tech house který neurazí ale zase ničím nezaujme. Ženský vokál vyprávějící o party je zde ve skoro stejné podobě jako na A straně. To co ale v breakové verzi zní zajímavě a dodává celému tracku energii zde jaksi nefunguje.

(Autor: turtleBack)